fredag den 2. marts 2007

Selkasan

I går tog jeg turen til Selkasan gennem industriområdet - på gåben.
Det gav en meget god fornemmelse af hvilket kæmpe område det er. Fabrikkerne er enorme, der er mange mange store lastbiler, der er smog, en duft af - ja, henholdsvis skidtfisk, småkager og sur pap - det ryger og damper fra de mange skorstene og der er i det hele taget ikke særligt charmerende i det store industriområde.

Det var dog klar vejr så solnedgangen kunne følges bag bjergene, smukt syn.

Vi havde aftalt, at jeg kunne få en lift med hjem når banditterne fik fri, så jeg stod klar udenfor fabrikken lidt i seks. Det var på samme tidspunkt de mange busser, der transportere medarbejdere til og fra arbejde, begyndte at komme. Så mens jeg ventede gik jeg og sparkede lidt i rallet sammen med alle chaufførerne, der gik og byttede både cigaretter og bemærkninger.

Klokken 18 præcist væltede det ud med folk - jeg kan godt forstå at de glæder sig til at komme hjem efter en arbejdsdag på 10 timer. Mange af dem har så lige en times tid i bus inden de er helt hjemme, lang dag!

Det var iøvrigt lyst til omkring kl. 18.30, så nu bliver dagene længere...

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Hej Tina.
Du skal tage billeder når vægten taler til dig kors hvor ville jeg gerne have set det.Det er dejligt at følge her går det godt sneen er næsten væk,alle har det godt vi savner jer men ellers ok.