onsdag den 14. marts 2007

Dejlig lune sokker....



Foråret, solen og varmen har ramt Danmark - har jeg hørt. Det glæder jeg mig naturligvis over, men jeg havde nu troet, at der ville være sol nok til os alle. Her har der siden, solen dukkede op i Danmark, været koldt, blæsende og overskyet. Så er det jo godt at jeg har mit spændende arbejde at kaste mig over!

Jeg har tidligere fortalt hvordan tyrkerne tager på hel- eller halvdagsskovtur om søndagen. Nu har jeg set yderligere en tyrkisk-søndagsaktivitet. På et område lige her i nærheden, er der asfalteret et stort område, vejene snor sig og der er masser af vejskilte. Det ser noget underligt ud, indtil man ser hvad arealet bliver brugt til.

Bagved rattet i de biler der kører rundt, sidder udelukkende kvinder. Ved siden af sidder "manden", i disse tilfælde sikkert ægtemanden. Bagi sidder resten af familien (hvem vil gå glip af denne oplevelse?), det gælder både børn, mor, svigermor m.fl.

Så lærer far ellers mor hvordan hun skal køre bil, om træningen er godt nok til et kørekort aner jeg ikke, men ideen med en træningsbane er da meget go`.

Den 25. marts fejrer alle tyrkere at sommeren begynder, så jeg er stærk i troen på at det snart bliver lunere og mere solrigt igen.

OG til alle jer med fuld sol - nyd det, pludselig er den væk igen.

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Kære Tina.
Det kan være at vi to skal på den øvebane inden vi bevæger os ud blandt tyrkerne!!
Jeg håber på stærk sol til dig og de andre.
Herhjemme er det helt vidunderligt.
KH G

Anonym sagde ...

Det kan være vejret biver bedre ved dig her er det nemlig vildt blæsevejr idag og de lover snevejr de næste dage..øv øv..

Line