lørdag den 17. marts 2007

News

Det er de mest utrolige ting folk tjener penge på hernede. Klunsere ser vi, om ikke dagligt, så ofte. De kører rundt og tømmer skraldespandene for plastikbøtter, metaldåser og lignende gode sager med deres æsler/hest og en trækvogn. Jeg har ikke fantasi til at forestille mig hvad de bruger det til.
I går så jeg, inde i Manisa, en gammel mand på et gadehjørne. han havde stillet en badevægt op, hvor han så tilbød at man kunne blive vejet - gud ved om han bliver rig af det (eller mæt)?

Jeg havde min første (og forhåbentlig sidste) ubehagelige oplevelse i Manisa i går. Jeg var på cykel derind (tak Asger) og trak den rundt på en af byens hovedgader hvor jeg kiggede på forretninger (læs: shoppingmuligheder). Pludselig blev jeg passet op af en flok unge beskidte drenge, der ville vide hvad jeg hed, hvor jeg kom fra og hvor jeg skulle hen. Jeg valgte taktikken med at spille døv/stum, hvilket ikke fik dem til at forsvinde. Da de havde hængt på et stykke tid og jeg synes at det var ved at være ubehageligt var der ikke andet at gøre end at give dem et blik, så de kunne tro at jeg spiser børn og samtidig verfe dem væk med hånden - så gav de op og jeg kunne forsætte min spændende tur.

I dag skinner solen igen, der er kommet aviser, et ugeblad og masser af lakrids fra Danmark - jeg er sikker på at eftermiddagen bliver go`.

God weekend til jer alle!

Ingen kommentarer: