torsdag den 15. februar 2007

Som tiden dog går i godt selskab

Kære allesammen

I går oplevede jeg noget, jeg ikke har oplevet siden jeg fik hund for snart 6 år siden. Jeg var ikke udenfor en dør hele dagen. Først da regnen ved 20.30 tiden i aftes holdt, trak jeg sammen med Henning i jakken og jeg fik en guidet tur i området. Det var lidt svært at se de forskellige ting, men nu ved jeg - om ikke andet - i hvilken retning tingene ligger.
De unge mennesker hernede mødes, om aftenen, ved en lille rasteplads/park lige her i nærheden. Her står de unge mænd og får sig en øl, mens musikken drøner ud af bilruden. Bag dukkede ruder i andre biler sidder kærestepar og hygger sig. Henning fortæller at nogle også overnatter i bilerne, de kommer omkring dem når de kører på arbejde om morgenen.

I dag har der været helt anderledes blus på solen og det inviterer jo til at komme ud. Jeg spændte derfor løbeskoene på for at gå ind til Manisa by i formiddag. Der var stadig meget sjappet på fortove/veje efter regnen i går, men luften var frisk og en lille times tid efter jeg var startet hjemmefra, var jeg inde i byen. Det var interessant at se hvordan tyrkerne bor, sjovt nok helt som jeg havde forestillet mig.
Der var megen aktivitet i byen, mange mennesker på gaden, meget byggeri og masser af biler.
Jeg måtte jo lige ind og besøge nogle af de små forretninger og sige "Merhaba" til tyrkerne.
Der var intet interessant at købe, så der må nok findes flere forretninger i byen et eller andet sted.
Der var endnu engang store kontraster. De små købmændsforretninger ville ikke få en smiley af sundhedsmyndighederne, men jeg så til gengæld den flotteste køkkenforretning, med køkkener i samme stil og kvalitet som i Danmark - gud ved hvor de bliver stillet op? Det kan umuligt være i de boligblokke der ligger tæt i byen.

Selvom det indtil nu har været koldt hernede og med nattefrost, er flere af frugttræerne sprunget ud, det ser lidt sjovt ud, for de grønne blade mangler.
Roserne er klippet og står med fine skud, ligesom flere træer er begyndende lysegrønne.
Hvis det lune vejr for alvor sætter ind, er jeg sikker på at der ikke går længe før der er rigtig god gang i naturen hernede - det kunne jeg tænke mig at se.

Håber at I alle hjemme i Danmark har det godt.

Tina

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hej mor.

Jeg tænkte det var underligt du ikke havde skrevet en mail, men det er jo fordi du tænker herinde :)

Super du trives dernede. Hils far.

Knus Line

Grethe sagde ...

Kære Tina.
Egentlig har vi aftalt, at vi skriver sammen over mailen, men jeg ser lige nu at en af dine favoritmusikere er Erannn DD. Mange ting ved jeg om dig, men den detalje "has slipped my mind".
Og så vil jeg da lige fortælle dig at jeg skal til koncert med ham på fredag - det glæder jeg mig meget til.

Jeg håber at I har haft en forrygende første fridag sammen i Manisa og omgen.
Og udover at sende en hilsen til jer to, sender jeg også mange hilsner til jeres familie "back in Grenå and Ålborg" (Tillykke med elevpladsen, Line)
KH Grethe