onsdag den 21. februar 2007

Den måtte jo komme


Merhaba!


- og nej det er ikke hjemve jeg snakker om, derimod solen og varmen.

I dag er den foreløbig bedste dag, det har virkelig været varmt og godt - lidt underligt at det lige er på dagen hvor Danmark er vågnet op til snestorm.

Her er det til korte ærmer og bare tæer, så det er lige før jeg fik stress af arbejdet... Ville bare så gerne ud i det gode vejr. Nå, men jeg har nået det meste og det er ret godt efter tyrkisk standard.


Jeg synes lige at jeg ville vise udsigten fra min arbejdsplads, bemærk fotoet på skrivebordet, det er Line og Mette der sidder og smiler sødt til mig (eller Henning) - det er bare skønt!
Nu er det her jo ikke en politisk debatside, men jeg bliver altså lige nødt til at få luft.
Jeg har fundet mine argumenter for hvorfor Tyrkiet ikke umiddelbart skal med i EU (og nej Poul Erik det er ikke fordi de går med tørklæde) - de behandler simpelthen ikke deres hunde godt. I går mødte jeg på gåturen tre små hundehvalpe, der løb og legede lige op af den tresporede vej, hvor biler og lastbiler drøner forbi - GYS. Det tog lidt tid inden jeg fik dem rystet af mig og bragt i rimelig sikkerhed - så måtte jeg lade være med at tænke mere på dem. I dag så jeg en hund - Ann: det her skal du nok ikke læse - der var i så ringe stand at den dårligt kunne stå på sine ben, men ak, det kan jeg jo ikke gøre noget ved. Alle tæver her har mælkefyldte patter og slæber sig afsted. Jeg har endnu ikke set en hund med logrende hale lige i vejret. Nå, tyrkerne bruger hundene på anden måde end vi gør og de vil sikkert synes at jeg er ganske hysterisk hvis de ser hvordan jeg behandler Freya (og andre hunde).
Naboerne er kommet hjem fra ferie, så nu er der lidt mere liv på vejen.
Her i huset er nedtælling til de næste hjemrejser startet, jeg kan godt forstå at de glæder sig til at komme hjem til familien - et rigtigt godt afbræk i den daglige trommerum.
I dag har der været klart helt op til bjergtoppene, det er vist sjældent - så jeg har naturligvis taget nogle flotte billeder. Frugttræerne er fuldt udsprunget og står i fuldt flor.
Jeg kan jo kun håbe at I nyder sneen - det er jo også et specielt syn og helt naturligt for årstiden.
Ha` det godt allesammen
Tina



4 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hej Tina.
Det lyder hyggeligt at du tænker på mig helt dernede.Vi er begravet i sne alt er aflyst.Mette og Freya kommer til mormor mad i aften.Hils. Pylle

Anonym sagde ...

Hej Tina!
Dejligt at læse det går fint.Skrækkeligt det med hundene...Men det viste vi jo nok godt. Skal lige se om det her fungerer.Puha for en masse sne her.SKØØØNT med en hjørnegrund:)
Hilsen Connie

Anonym sagde ...

Hej Tina.
Vi har stadig snekaos. Al udkørsel frarådes, så Pylle holder også fri i dag. Er i gang med at rydde indkørslen. Mette og Freya var her i aftes, de parkerede i Fuglevænget, da her ikke havde været sneplov forbi. Godt for Jer med fint vejr. Hils Henning. Knus mor

Anonym sagde ...

hej Tina...

Tak for din hilsen..Sidder her med foden højt.Skulle lige hjælpe serie 3 igår og vred rundt på min gode fod.Blå ,gul,grøn og av..Det er ikke så smart når jeg skal spille serie 1 imorgen..
Nu smelter sneen skal jeg lige love for. Æv det er kedeligt. Bedre at kunne boltre sig i sneen som drengene gjorde her forleden. De kælkede i 3 timer.
Vi snakkes ....Knus Lotte