tirsdag den 13. februar 2007

Endelig fremme

Kære alle

Efter en lang dag med fly op og ned, nåede jeg i aftes frem til Manisa.
Dagen startede på Irisvej hvor jeg skovlede sne kl 07.15 og sluttede i Manisa hvor temperaturen i aftes var ca. 14 grader.
Flyveturene gik fint og planmæssigt, men det er en lang tur herned. Flyveturen til og fra Istabul var fantastisk. Da vi fløj ind over byen var det lyst og vejret var klart, så vi virkelig se hvor stor en by Istabul er, sikke en masse huse - imponerende. Da vi lettede igen 1½ time senere var der lys i byen, det var ligeledes et ganske imponerede syn. Jeg var på hele flyturen - og ikke mindst skiftende i lufthavnene - glad for at have følgeskab med Asger, han har prøvet turen nogle gange, så der var bare tjek på hvor vi skulle hen.
Henning og Peter hentede os i lufthavnen, de måtte kredse rundt udenfor i ca. ½ time, mens vi ventede på bagagen. Da jeg kom frem til Bandit-huset tog alle godt imod med frisklavet kaffe, det var dejligt. Huset vi bor i er fint, der er masser af plads og det er i fin stand.
Kvarteret er i udkanten af byen, det er store villaer og meget moderne. Konstraster er der nok af, den sidste times tid har en flok får og geder græsser lige uden for huset....
Der er masser af hunde - store - så jeg får ikke mulighed for at glemme Freya.

Nu har jeg hørt meget om at der er koldt hernede, jeg har åbenbart haft varmen med, for i morges drak jeg morgenkaffe ude, med udsigt til olivenlund og bjergene. Luften var lidt tung - af smog- men her senere på dagen hvor det lufter lidt, er det som om den letter.

Det er svært ikke at være tilpas her på den første dag i Tyrkiet. Jeg sender en hilsen til jer alle i kolde Danmark.


Jeg har været ude og læse tyrkiske skilte - det bliver man virkelig klog af! Tror lige jeg skal have støvet sproget af inden jeg åbner munden og blærer mig på tyrkisk. Jeg har fået handlet og jeg tror jeg ved, hvad alt jeg har købt er. Det vil vise sig efterhånden som jeg smager på det.

5 kommentarer:

Ann sagde ...

Jamen, det lyder jo forrygende. Spændende hvad du får bikset sammen i aften. Det vil vi gerne høre mere om. Også når du kommer på det lokale marked og skal gøre dig forståelig på tyrkisk. Fortsat god dag.

mor og pylle sagde ...

Dejligt at høre. Der er sikkert nogle, der glæder sig til at komme hjem i dag. forhåbentlig har du ikke købt kick-ærter og ris! Trist vejr her - 2 gr. Hils. Knus

Unknown sagde ...

Det er jo forrygende, som det her program dog virker. Fint det var en god tur derned, her er alt vel.
Vi får mad hver dag også Freya. Hils Henning og hel sjakket.
Sneen er væk, lunt og gråt.
hilsen
Inge og Jørgen

Anonym sagde ...

Hej Tina

Jeg prøver lige igen her på bloggen.

Jeg kan se, at du har fået snestormsnyheden, så nyd endelig solen og varmen.
Rart at høre, at du har det godt.

k.h. Gitte Jespersen

Anonym sagde ...

Hej Tina og Henning
det var sjovt at læse dine breve, jeg sidder ovre hos Sus, det er tøvejr idag her i Fredericia, vi har faktisk ikke fået ret meget sne i forhold til længere nord på. der må da være nogle steder, hvor du kan købe billigere is, ellers bliver du da snart fattig.
Det må være interessant at se Tyrkiet på denne måde, den er jo anderledes end hvis man er på ferie.
Hilsen til jer alle og mange tanker til jer fra moster B. i Fredericia