mandag den 26. februar 2007

Markedet i Izmir


En af markedsgaderne i Izmir.



Søndag eftermiddag drog en bilfuld afsted til Izmir. Peter er ret god til at finde rundt i millionbyen, så det er en fornøjelse at have ham med som guide og chauffør. Peter har en speciel teknik, ned med vinduet, ud med armen eller hånden og på måde kan han stoppe trafikken til egen fordel.

Temperaturen steg 5 grader på turen fra Manisa til Izmir og på humørskalaen blev det også bedre, for nu var der flere oplevelser i vente. Det var også Henning`s første tur på markedet i Izmir.

Vi fik shoppet - alt koster ingenting og kun det halve når der er pruttet om prisen. Vi fik købt bælter, bluser, taske og sko. Jeg fik ikke ros for min første handel (skoene), jeg gav mig for let og for hurtigt, men der var udstrakt service i forretningen og det kan jo også blive SÅ billigt, at det er helt flovt at presse prisen mere. Jeg blev bedre i løbet af dagen og gav endda et køb tilbage, da vi alligevel ikke var enige om prisen (jeg ville ellers godt have haft de t-shirts).


Vi fik også set lidt forskellige gader i Izmir. Der var gang i at plante forårsblomster ud rigtig mange steder, det varer nok lidt inden I kan gøre det i Danmark!



Vi havde en meget sjov oplevelse: Da vi slentrede rundt i gaderne, kunne vi pludselig høre Trille synge: "Langt ude i skoven", musikken kom fra en af de små forretninger og indehaverne stor grinende da vi stilte os op udenfor forretningen og sang med.



Alle var med da jeg prøvede sko!

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Godt at se i oplever noget :)
Det skulle i jo også gerne nu i var der... ;)

Sneen smelter i DK - Dejligt..

Knus fra Line

Hvor tjekker du flypriser henne? Vi prøvede nemlig igår...

Anonym sagde ...

Hej Tina.
Så kan jeg måske endelig få det til at lykkes. Dejligt at du har det godt og allerede har oplevet en del. Her er vinteren jo lige startet men er også snart ovre.
Har mødt Mette, ser ud til at hun nyder det!! Men bulen i bilen, var den der også inden du tog afsted.
Tak for din hilsen.
Gerda