fredag den 23. februar 2007

Danske bøffer med tyrkisk smag


I går fejrede vi, at Henning har været i Tyrkiet i 50 dage. Så efter 50 dage med mad i foliebakker, skulle aftensmaden være hakkebøf med bløde løg, kartofter og sovs - naturligvis til alle banditterne.
Jeg er jo den lille husalf, så min opgave var at have maden klar til aften - det ville jeg rigtigt gerne!
Nu var det jo hakkedrenge, banditterne var blevet lovet, så jeg fik en mindre udfordring da jeg kunne dufte at kødet ikke var oksekød, men lammekød....
Nå, men da havde jeg stegt et kg løg og alt andet var kørt i stilling (havde endda fundet rødbeder i Migros), så der var ikke andet at gøre end at tilbedrede maden som om det var oksekød. Jeg må sige at resultatet var overraskende godt, men nu skylder jeg jo stadig en gang hakkedrenge... Fair nok, det skal de få en anden dag.
Lidt anderledes mad skaber hurtig en god stemning og der blev skålet og smovset til den store guldmedalje - jeg sagde til banditterne at denne glæde over at få serveret "dansk"mad, skal de huske at vise deres familie, når nu de kommer hjem igen.
Så selvom sovsen var lidt "ulden" i smagen gled det hele ned - ingen rester til hundene, synd!
Tina

Ingen kommentarer: